OdporúčameZaložiť web alebo e-shop
aktualizované: 30.01.2024 10:11:54 

Informatika  

Zadania 7. ROČNÍK

Školský rok 2016/2017

______________________________________________________________________

21.09.2016  
 
 
Úloha :  otvorte stránku
 
http://www.andrea-ucitelka.wz.sk/informatika.html
 

Zvolte  predmet   INFORMATIKA    a vyskúšajte si postupne 

testy    -   vedomosti  z informatiky

Zapíšte si do zošita neznáme pojmy.

 

________________________________________________________

OKTÓBER 2016

 

Na stránke

 

 
http://www.andrea-ucitelka.wz.sk/informatika.html
 
 
Nájdite v časti   INFORMATIKA    č. 5   VNÚTRO  POČÍTAČA  v ľavom stĺpci sú základné údaje
o základných častiach HARDVERU   počítača
 
Urobte si poznámky  do zošita a  zo spomenutých  12  súčastí  počítača urobíte prezentáciu s popisom a obrázkami.
 
Ukážka :
 
Základné časti počítača   : 
1.   Základná jednotka   môže byť * vodorovná - teda horizontálna nazýva sa  
                                                                                                                                  DESKTOP
                                                     * kolmá         -  teda  vertikálna nazýva sa 
                                                                                                                                    TOWER

_______________________________________________________________________________________________

************************************************************************************************
 
 
November   2016 
 
 
Úloha : Textový editor
 ____________________________________________________________________________________________

 

   Nastavíte si rozloženie strany  -   na šírku

                                                                          2  stĺpce

 prvom stĺoci  bude upravený text podľa vyššie uvedených inštrukcií

V druhom stĺpci budú pod sebou 2 obrázky -  mapka a obrázok čínskeho múru

Stranu zarámujete do vhodného rámika a podfarbíte

                    smiley                              yes

 

 

***************************************************************************************************

 

 

 

 


 

 

 

          PREZENTÁCIA  

Úloha :     vytvoriť prezentáciu

 

Prezentácia je postupné zobrazovanie snímkov -

snímky sa menia buď automaticky - môžeme nastaviť čas trvania 1 snímky -

 alebo kliknutím myšou. Súbor na vytvorenie prezentácie vytvoríme kliknutím na

 

 

OPEN OFFICE WRITER - Súbor - Nový - Prezentácia

 

Nastavíme prechody medzi snímkami - po každej snímke môžeme nastaviť iný prechod.

Prvá snímka  -  názov  témy,  autor, trieda, dátum.
 
 

 

Počet snímok- aspoň  10.

obrázok  +  text     a n i m o v a n ý

 

/ Zatiaľ rekord zo 7.A - 28 snímkov na tému FONTÁNY./

  Obrázky vyhľadáte v Google - názov - obrázky - vybrané obrázky nakopírujete do snímky.

 

 Záverečný snímok :     " Dakujem za pozornosť"

 

 Hotovú prezentáciu odošlite na adresu :  infzskl@gmail.com

 
 

 

ako predmet  správy uveďte svoje meno a triedu

 

    Doporučené témy na prezentáciu

 

  •   Sedem divov sveta    
  •   Chránené rastliny / živočíchy / na Slovensku
  •   Najzaujímavejšie stavby sveta /Eifelova veža, Socha Slobody .../
  •   PRAHA   Bratislava   Londýn   Paríž
  •   Hlavné mestá
  •   Vodopády sveta
  •   Podoby dúhy
  •   Zvieratá a ich svet
  •   Svet koní
  •   Verný priateľ človeka - PES
  •   Prítulné mačky

 
 
                                   2. polrok  2011/2012
__________________________________________________________________________________________
 Práca  s   tabuľkovým editorom
 
EXCEL,  OPEN OFFICE CALC /
 
Otvoríme ho nasledovne
 
 
 
» Všetky programy » Open Office Org  » OpenOffice.org Calc
 
alebo
 
Súbor OpenOffice.org   »  Súbor   »   Nový    »  Zošit
 
 
 
Základná jednotka - BUNKA  :    C5 , H6, .....  
 
Ú L O H A  

Vytvorte tabuľku, v ktorej vypočítate celkové tržby

predajne potravín za uvedené druhy tovarov.

 

  výpočet celkom        =  C5  *  F 5     / množstvo * cena /

  súčet tržieb  - vzorec  :         =   SUM ( číslo prvej bunky :  číslo poslednej bunky )

   

 

  Údaje do tabuľky  :

 

 TRŽBY
 
PREDAJNE POTRAVÍN
 
 10.11.2011        
             
Por.č. Tovar Množstvo Cena   Celkom  
             
1 Rožok 625 0,06  
2 Chlieb 85 1,2  
3 Mlieko 78 0,8  
4 Maslo 34 1,35  
5 Jogurt 52 0,33  
6 Vajcia 24 1,6  
7 Cukor 27 1,19  
             
           Celkom          
 
 
 
 

 Hotovú tabuľku zarámovať, stlpce vyfarbiť rôznymi farbami.

 

»   Hotový súbor s tabuľkou  uložiť a odoslať ako prílohu e-mail správy
       na adresu :
                            infzskl@gmail.com
 
                            predmet : meno, trieda,   krátky pozdrav a text
 
      Po doručení správy na uvedenú adresu dostanete známku za 
      splnenie úlohy. Správu musí odoslať každý jednotlivec.
      Nezabudnite uviesť Vaše meno a triedu ako predmet správy

 

       Správny výsledok  :   

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

M Á J    2012

 
 

Algoritmus  a programovanie

 

Algoritmus je konečná postupnosť dobre definovaných inštrukcií na splnenie určitej úlohy.

Algoritmy môžu byť zapísané  vo forme počítačových programov. Logická chyba v algoritme môže viesť

k zlyhaniu výsledného programu.

Pojem algoritmu sa často ilustruje na príklade receptu, hoci algoritmy sú často oveľa zložitejšie.

V algoritmoch sa často niekoľko krokov viacnásobne opakuje (iterácia), alebo ďalší postup závisí od

aktuálneho stavu (vetvenie).

Na riešenie tej istej úlohy môže existovať niekoľko rôznych algoritmov s rôznymi postupnosťami inštrukcií.

Rôzne algoritmy sa tiež môžu líšiť v množstve času a pamäte potrebných na splnenie úlohy.

Slovo algoritmus je odvodené od mena stredovekého matematika Muhammada al-Chorezmího.

 

Algoritmus je návod na vykonávanie činnosti, ktorý nás od vstupných údajov privedie v konečnom čase k výsledku. Inak povedané algoritmus chápeme ako popis krokov, ktoré musíme realizovať, aby sme dosiahli výsledok.

 

Zápis algoritmov

  • Slovný zápis – napríklad recept na prípravu jedla , pre vyjadrenie algoritmov je nám blízky, dobre sa nám v ňom uvažuje, ale  môžu sa v ňom vyskytnúť nepresnosti
  • Pomocou vývojových diagramov – vývojový diagram úlohy je bloková grafická reprezentácia postupnosti operácií, ktorá má realizovať úlohu v súlade s príslušným algoritmom. [1]
  • Obrázkové jazyky – umožňujú programovať prostredníctvom spájania obrázkov; hlavným reprezentantom sú detské programovacie jazyky ako je napríklad Baltík, Imagine, Robot Karol. [2]
  • Programovacie jazyky – predstavujú formalizované algoritmické jazyky, popisujú činnosť algoritmus pomocou presne definovaného syntax. [2]
 

1. Slovný zápis:


Ľudský jazyk obsahuje množstvo slov (napríklad angličtina má takmer 800 000 slov), je v neustálom vývoji, slová v jazyku pribúdaj a zanikajú. Obsahuje množstvo výnimiek, umeleckých obratov, synoným, homoným a tvarov. Algoritmus zapísaný v prirodzenej ľudskej reči je nám najbližší a najpochopiteľnejší. Avšak je nevhodný pre komunikáciu so strojom, pretože ten vyžaduje stabilný a nemenný zoznam umožňujúci presnú špecifikáciu príkazov. Presnosť, konkrétnosť a adresnosť.
Nemožnosť využitia prirodzeného jazyka v komunikácii so strojom viedla k potrebe vytvorenia špecíalnych - programovacích jazykov.


2. Vývojový diagram:


Ide o grafický zápis algoritmu vhodný najmä pre začiatočníkov. Umožňuje intuitívne chápať postup a tok výpočtu znázornený šípkami a geometrickými tvarmi.

Simulácia - overovanie a kontrola správnosti vývojového diagramu,simulujeme - napodobňujeme činnosť počítača

krok po kroku aby sme sa so zvolenými konkrétnymi číslami dopracovali k správnemu výsledku.


Základnými grafickými znakmi pre zápis algoritmu vo vývojovom diagrame sú:


 
 

Príklad:

 
  • Vývojový diagram pre určenie najväčšieho čísla z troch čísel  a, b, c  



3. Programovací jazyk


Slúži na komunikáciu s počítačom.

Čiinnosť, ktorú vykonávame pri zápise algoritmu do programovacieho jazyka, označujeme ako

programovanie. [2]

 

Navštívte nasledovnú stránku - je tam príklad algoritmu i praktická logická slovná úloha

s grafickým riešením, popisom i vývojovým diagramom.

cec.truni.sk/zajacova/2010_ZP_Java/2.html

__________________________________________________________________________________________
 
IMAGINE
 
 Vytvorte prezentáciu, ktorá bude obsahovať
 
 
 
 

 

 

 


Textový editor
Základná práca s textom
1. Prepíšte text z predlohy v textovom editore.
2. Text upravte nasledovne:
a. Nadpis „Stavba Veľkého čínskeho múru“ bude písmom Arial, tučným, veľ. 16, zarovnaný na stred.
b. Text článku bude písmom Times New Roman, veľ. 11, zarovnaný do bloku.
c. Text „Veľkého čínskeho múru“ a „Dlhý múr“ bude písmom Arial., tučným, kurzíva ,veľ. 11.
d. Slová „mestské“ a „dlhý pevný múr“ budú podčiarknuté.
e. Text „ Z knihy Čína – zem nebeského draka“ bude písmom Times New Roman, kurzívou, veľ. 9, zarovnaný doprava.
3. Súbor uložte pod názvom Veľký čínsky múr.
Stavba Veľkého čínskeho múru
Starý čínsky cisársky štát bol schopný ohromných výkonov. Najslávnejším príkladom bolo vybudovanie Veľkého čínskeho múru, tzv. Dlhý múr. Prvý cisár sa vo svojom najambicióznejšom stavebnom projekte rozhodol spojiť rôzne existujúce mestské a štátne hradby tak, aby vytvorili jeden dlhý pevný múr, ktorý by oddelil čínsku civilizáciu od iných „barbarských“ severných susedov.
Vybudovanie múru bolo neuveriteľným výkonom v obore inžinierstva a logistiky. K doprave obrovského množstva materiálu, desaťtisíce kameňov a nástrojov na miesta, kde sa stavalo, bola potrebná nepretržitá štátna organizácia v gigantickom merítku.
Z knihy Čína - zem nebeského draka

 

 

M Á J      2017

 

PRACOVNÝ LIST NA VYTVORENIE TABUĽKY A GRAFU PRE ZBER PAPIERA


V exceli vytvorte súbor s názvom DEŇ ZEME - ZBER ODPADU ZŠ Kysucký Lieskovec ,                            ktorý uložte na disk do svojho adresára.
V tomto súbore navrhnite tabuľku na zber odpadu pre ZŠ. Papier nechajte nastavený na výšku.
Tabuľka nech má počet riadkov o 2 viac než počet tried školy a 7 stĺpcov.Začnite v bunke A2

(Tabuľka bude umiestnená teda v bunkách A2 až Gxy)
Vonkajšie ohraničenie urobte hrubšie a vnútorné tenšie.                                                                         
Bunky nad tabuľkou (A1 až G1) zlúčte.
Šírku všetkých stĺpcov v tabuľke dajte 14.
Výšku 1. riadka hárku dajte 40, všetkých ostatných v tabuľke 20.
Formát (zarovnanie všetkých buniek tabuľky) zvoľte na stred (aj vodorovne aj zvislo).
Nad tabuľkou (do bunky A1) napíšte nadpis:

DEŇ ZEME - ZBER ODPADU ZŠ Kysucký Lieskovec                                                                            Písmo nadpisu zvoľte Arial, tučné, veľkosť 14.
Písmo v ostatných bunkách zvoľte Arial, veľkosť 12.


Do buniek A3 až Axy postupne napíšte názvy tried podľa našej stránky:
link:
http://www.zskysuckylieskovec.sk

Do buniek Axy a G2 napíšte slovo spolu.
Podfarbenie buniek zvoľte podľa vlastného vkusu.
Tabuľku umiestnite do stredu papiera (v ukážke - okrajmi).
Formát buniek B2 – Gxy zvoľte tak, aby sa pri vpisovaní čísel automaticky pripisoval aj kg.
Do buniek G3 – Gxy a Bxy – Gxy vlož vzorce na spočítanie (automatický súčet) kg odpadu v riadkoch a stĺpcoch.
Tabuľku si upravte podľa seba, vložte prípadne aj vhodný obrázok.
Urobte dva stĺpcové grafy; jeden podľa tried a jeden podľa dní.
Vnútorné bunky tabuľky nechajte odomknuté a všetko ostatné zamknite.