OdporúčameZaložiť web alebo e-shop
aktualizované: 30.01.2024 10:11:54 

Informatika  

Zadania - 8. ROČNÍK

 

Úlohy 2. polrok 2011/12

                    PREZENTÁCIA  

 

 

Prezentácia je postupné  zobrazovanie snímkov

  • - snímky sa menia buď automaticky - môžeme nastaviť čas trvania 1 snímky -
  •  alebo kliknutím myšou. Súbor na vytvorenie prezentácie vytvoríme kliknutím na 

»   OPEN OFFICE WRITER »   Súbor  »   Nový  »   Prezentácia 

Nastavíme prechody medzi snímkami - po každej snímke môžeme nastaviť iný prechod.  

Nastavte si automatické prechody medzi snímkami

 

Prvá snímka  -  názov  témy,  autor, trieda, dátum. 

Počet snímov - 20   na známku výborný

/ Zatiaľ rekord - 28 snímkov na tému FONTÁNY./

Záverečná   snímka :     " Dakujem za pozornosť" a použité zdroje.

 

Obrázky vyhľadáte v Google - názov - obrázky - vybrané obrázky skopírujete do snímky.

K orázkom pridáte stručný a výstižný text - nie dlhý, aby charakterizoval obrázok.

Po výbere obrázku a napísaní textu vložíte animácie - pohyby .

Prezentácia musí mať nejaký zámer, oboznamuje s novými alebo zaujímavými 

informáciami , musí byť pútavá a zaujímavá aby sa diváci nenudili ale dozvedeli sa

niečo nové a pútavé.  Podľa toho vyberajte materiál do prezentácie.

 

Hotovú prezentáciu odošlite na adresu :  infzskl@gmail.com 

ako predmet  správy uveďte svoje meno a triedu

 

Doporučené témy na prezentáciu


  •   Chránené rastliny / živočíchy / na Slovensku
  •   Najzaujímavejšie stavby sveta /Eifelova veža, Socha Slobody .../
  •   Európska únia
  •   PRAHA
  •   Bratislava
  •   Londýn
  •   Paríž
  •   Hlavné mestá Európy
  •   India - Čína  - Austrália  -  Nový Zéland  ...
  •   Vodopády sveta
  •   Podoby dúhy
  •   Zvieratá a ich svet
  •   Svet koní
  •   Verný priateľ človeka - PES
  •   Moje obľúbené zviera
  •   Osobnosti vedy
  •   Spisovatelia
  •    Vývoj počítačov
  •   Olympijské hry
 
          a iné podľa vlastného výberu po dohode s vyučujúcim.
 
          Na konci hodiny mi vždy súbor odošlite na adresu
                 *   infzskl@gmail.sk       aj keď nebude ešte hotový
                                                                      Bude to slúžiť ako záloha.
                 V počítači súbor vymažete a otvoríte si ho nabudúce z Internetu
                 z vašej odoslanej pošty,
                 takže  nemusíte pracovať na tom istom počítači.
 
                 Prácu budeme robiť postupne na viacerých hodinách.
 
         Prvá hodina - výber témy a oznámenie vyučujúcemu, odoslanie prvých 
         snímkov na kontrolu -
                                 Pozor - nová adresa  *  
                                 atlas už neprijíma, je preplnený !!!!!
 
                                Gmail má väčšie možnosti - kapacita nie je obmedzená.


 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Vyhľadávanie na Internete

 

1.  Vyhľadávač  Google

Úloha  :   Vyhľadajte predpoveď počasia na 10 dní  v oblasti Žilina

                 a skopírujte ho do textového súboru

 

2.  Vyhľadávanie v cestovnom poriadku

Úloha  :  Vyhľadajte na stránke   cestovné poriadky   :   www.cp.sk   
                       
  •     Vlakové spojenie zo stanice Ochodnica do Prahy na piatok 23.3.
  •    V  Prahe potrebujeme byť do 13.00
  •    Vyberte spoj, ktorý pôjde najkratší čas
  •    Údaje o vlaku skopírujte do textového súboru
  •    Textový súbor s predpoveďou počasia a vlakovým spojením    
  •     odošlite na známu  adresu     infzskl@gmail.com            

             

 

__________________________________________________________________________________________________

 M Á J    2012

 
 

Algoritmus  a programovanie

 

Algoritmus je konečná postupnosť dobre definovaných inštrukcií na splnenie určitej úlohy.

Algoritmy môžu byť zapísané  vo forme počítačových programov. Logická chyba v algoritme môže viesť

k zlyhaniu výsledného programu.

Pojem algoritmu sa často ilustruje na príklade receptu, hoci algoritmy sú často oveľa zložitejšie.

V algoritmoch sa často niekoľko krokov viacnásobne opakuje (iterácia), alebo ďalší postup závisí od

aktuálneho stavu (vetvenie).

Na riešenie tej istej úlohy môže existovať niekoľko rôznych algoritmov s rôznymi postupnosťami inštrukcií.

Rôzne algoritmy sa tiež môžu líšiť v množstve času a pamäte potrebných na splnenie úlohy.

Slovo algoritmus je odvodené od mena stredovekého matematika Muhammada al-Chorezmího.

 

Algoritmus je návod na vykonávanie činnosti, ktorý nás od vstupných údajov privedie v konečnom čase k výsledku. Inak povedané algoritmus chápeme ako popis krokov, ktoré musíme realizovať, aby sme dosiahli výsledok.

 

Zápis algoritmov

  • Slovný zápis – napríklad recept na prípravu jedla , pre vyjadrenie algoritmov je nám blízky, dobre sa nám v ňom uvažuje, ale  môžu sa v ňom vyskytnúť nepresnosti
  • Pomocou vývojových diagramov – vývojový diagram úlohy je bloková grafická reprezentácia postupnosti operácií, ktorá má realizovať úlohu v súlade s príslušným algoritmom. [1]
  • Obrázkové jazyky – umožňujú programovať prostredníctvom spájania obrázkov; hlavným reprezentantom sú detské programovacie jazyky ako je napríklad Baltík, Imagine, Robot Karol. [2]
  • Programovacie jazyky – predstavujú formalizované algoritmické jazyky, popisujú činnosť algoritmus pomocou presne definovaného syntax. [2]
 

1. Slovný zápis:


Ľudský jazyk obsahuje množstvo slov (napríklad angličtina má takmer 800 000 slov), je v neustálom vývoji, slová v jazyku pribúdaj a zanikajú. Obsahuje množstvo výnimiek, umeleckých obratov, synoným, homoným a tvarov. Algoritmus zapísaný v prirodzenej ľudskej reči je nám najbližší a najpochopiteľnejší. Avšak je nevhodný pre komunikáciu so strojom, pretože ten vyžaduje stabilný a nemenný zoznam umožňujúci presnú špecifikáciu príkazov. Presnosť, konkrétnosť a adresnosť.
Nemožnosť využitia prirodzeného jazyka v komunikácii so strojom viedla k potrebe vytvorenia špecíalnych - programovacích jazykov.


2. Vývojový diagram:


Ide o grafický zápis algoritmu vhodný najmä pre začiatočníkov. Umožňuje intuitívne chápať postup a tok výpočtu znázornený šípkami a geometrickými tvarmi.

Simulácia - overovanie a kontrola správnosti vývojového diagramu,simulujeme - napodobňujeme činnosť počítača

krok po kroku aby sme sa so zvolenými konkrétnymi číslami dopracovali k správnemu výsledku.


Základnými grafickými znakmi pre zápis algoritmu vo vývojovom diagrame sú:


 
 

Príklad:


  • Vývojový diagram pre určenie najväčšieho čísla z troch čísel  a, b, c  



3. Programovací jazyk


Slúži na komunikáciu s počítačom.

Čiinnosť, ktorú vykonávame pri zápise algoritmu do programovacieho jazyka, označujeme ako

programovanie. [2]

 

Navštívte nasledovnú stránku - je tam príklad algoritmu i praktická logická slovná úloha

s grafickým riešením, popisom i vývojovým diagramom.

cec.truni.sk/zajacova/2010_ZP_Java/2.html

 
 
_________________________________________________________________________
 
 

GOOGLE    TRANSLATOR

1.      Text 1      Preložte zo slovenčiny do angličtiny       /  Používajte klávesové skratky  /

Medzinárodný deň detí (skr. MDD) je sviatok detí, ktorý sa oslavuje v mnohých krajinách sveta. Medzinárodný deň detí sa zvyčajne (ale nie všade) oslavuje každoročne 1. júna. Na Slovensku (a v niektorých ďalších krajinách bývalého sovietskeho bloku) sa slávi od roku 1952.

Myšlienka Medzinárodného dňa detí vznikla na Svetovej konferencii pre blaho detí (World Conference for the Wellbeing of Children) v Ženeve, v Švajčiarsku v roku 1925. Na tejto konferencii zástupcovia 54 krajín schválili deklaráciu, ktorá sa zaoberala chudobou, detskou prácou, vzdelaním a inými otázkami týkajúcimi sa detí na celom svete. Po konferencii viacero vlád zaviedlo v svojich krajinách takýto deň, s cieľom urobiť deťom radosť a zároveň poukázať na problémy týkajúce sa detí vo svete. Nie je úplne jasné, prečo práve 1. jún bol vybraný ako MDD. Avšak tento dátum je na svete najobľúbenejší, oslavuje sa vo viac ako 21 krajinách.

V tento deň je zvykom, že sa na školách neskúša.

Prvý jún sa uchytil obzvlášť v komunistických krajinách, kvôli čomu vznikla mylná domnienka, že MDD bol komunistický vynález. Avšak Deň detí sa napríklad v USA oslavoval prvýkrát už v roku 1925, a to v San Franciscu.

2.      Text 2     Preložte z angličtiny do slovenčiny

Children's Day is celebrated on various days in many places around the world, in particular to honor children. Major global variants include a Universal Children's Day on November 20, by United Nations recommendation.[1] Children's Day is often celebrated on other days as well.

Universal Children's Day takes place on November 20 annually. First proclaimed by the United Nations General Assembly in 1954, it was established to encourage all countries to institute a day, firstly to promote mutual exchange and understanding among children and secondly to initiate action to benefit and promote the welfare of the world's children. It was also chosen as the day to celebrate childhood. Universal Children's Day is preceded by International Men's Day on November 19 creating a 48 hour celebration of men and children respectively during which time the positive roles men play in children's lives are recognized.[2][3]

The holiday was first celebrated worldwide in October 1953, under the sponsorship of International Union for Child Welfare in Geneva. The idea of a Universal Children's Day was adopted by the United Nations General Assembly in 1954.

November 20 is also the anniversary of the day when the United Nations General Assembly adopted the [Declaration of the Rights of the Child] in 1959. The Convention on the Rights of the Child was then signed on the same day in 1989, which has since been ratified by 191 states.

Pokúste sa slovenský text upraviť do spisovnej slovenčiny.

3.      Upravený text

 

4.      Preložte text 1  do ďalšieho jazyka, ktorý sa vám páči

Hotový textový súbor odošlite na adresu :    infzskl@gmail.com

                                   Predmet :  uveďte vaše meno a triedu

 Príjemnú zábavu   .........

 

 _______________________________________________________________________________________________
 
Google  MAPY
 
 
 
1. úloha - miesto na Slovensku
 
       Nájdite zadanú trasu na mape , Vytvorte textový súbor kde napíšete
  •         Trasu  - odkial -  kde
  •         vzdialenosť v km
  •         čas prepravy
  •         Najdite a vypíšte väčšie  mestá, cez ktoré budete prechádzať
  •         skopírujte navigáciu dopravy do zadaného mesta
 
2. úloha - mesto v Európe
 
       Nájdite zadanú trasu na mape , Vytvorte textový súbor kde napíšete
  •         Trasu  - odkial -  kde
  •         vzdialenosť v km
  •         čas prepravy
  •         Najdite a vypíšte krajiny a väčšie  mestá, cez ktoré budete prechádzať
  •         skopírujte navigáciu dopravy do zadaného mesta
 

Hotový textový súbor odošlite na adresu :    infzskl@gmail.com

                                   Predmet :  uveďte vaše meno a triedu